Veliri

TrashPony

Indie Cup S’21

PC
Пре-альфа Альфа Бета Готовы к релизу Вертикальный срез Ранний доступ
Идея
MMO Action-RPG в sci-fi сеттинге.
Подробности
Veliri is a game about resource management, logistics and battles. Complete missions, get resources or engage in transportation to improve your car. Fight on the battlefield to bring victory to your faction. Do research and study the world to solve the main mystery of the planet.
Features:


  • Live world - even if there are no players, the game will play itself. Fighters will attack sectors, transports will transfer resources, builders will build structures, guards will patrol and scout signals, and the cabbage will continue to grow.

  • A dangerous world - players need to think about logistics, making mistakes they risk being left without fuel and ammunition surrounded by enemies! Which will lead to the destruction of all the property that he has with him.

  • Complete freedom of action - the player can extract resources, explore anomalies, fight for sectors, complete missions to attack transports, rob other players, make friends and even play politics.

  • Real-time battles depend on the abilities and only after that the equipment and skills of the character.

  • The economy is completely subordinated to the actions of the players. All cases, equipment, ammunition and other items are created only by players. Resource extraction, processing and production is on the shoulders of the players. Thus, all the items inside the game are the result of the players ' game and they themselves assign prices to them.


It is also worth noting the "fast games" that are made in the style of session games where you can immediately plunge into combat without fear of losing your body and weapons after death. Session games have several battle modes for pvp and cooperative mission passing.
Разработчик
Привет всем, меня зовут Роберт я занимаюсь разработкой ПО. Игрой начал заниматься исключительно в академический целях но спустя какое то время втянулся и теперь вот пытаюсь его дотащить до релиза )

Непосредственно в команде я один, выполняю роль разработчика и геймдизайнера. Когда у меня есть возможность я заказываю на фрилансе все что не могу сделать сам и т.к. я работаю с одними и теме же ребятами то можно сказать что они часть команды С:

- Художник: Константин Кеменов
- Текст/Задания: Андрей Бабиченко
- Композитор/саунд-дизайнер: Антон Вильгоцкий

В роли бюджета выступает часть моей зарплаты на основной работе)

Так как игра начиналась в академических целях то для разработки был выбрал странный стек технологий с точки зрения геймдева, частично разработал свой игровой движок, а сама игра меняла свой вектор разработки от жанра к жанру до недавнего времени. Разработкой занимался в свободное от работы время и на все ушло около 4х лет (первый коммит 24 Sep 2017, если верить гиту С:), за это время я понял что делать игры не так просто :D