Mechanic 8230

Nudiventra

Indie Cup S’21

PC
Пре-альфа Альфа Бета Готовы к релизу Вертикальный срез Ранний доступ
A / S’21 / Winner 003 (Rising Star)
A / S’21 / Winner 004 (Critics’ Choice)
S’21 / Shortlist 001 (Best PC Game)
S’21 / Shortlist 003 (Rising Star)
S’21 / Shortlist 004 (Critics’ Choice)
S’21 / Shortlist 005 (Streamers’ Choice)
S’21 / Shortlist 006 (Best Art)
S’21 / Shortlist 007 (Best Audio)
Идея
Помогите механику спасти своего друга робота РО-2 и вместе с ним узнайте историю мира, разрушенного Катаклизмом.
Подробности
On a very ordinary day the main character discovers a very curious, but damaged robot in a dump. He had to repair a lot of different robotics, but he had never seen such robots before.  He couldn't imagine that  his life would change forever after that.



For the most normal curiosity, punishment immediately followed without any explanation! The Mechanic has a hard time. But still manages to find a way out of the chamber of the scientific laboratory and move in search of the RO-2 of the very robot that he managed to repair. All this is for answers!



The events take place in an uninhabited world affected by an environmental disaster. This world is called Bifrostiya. However, the rusty city Ilgroth has survived most of the consequences and defies natural conditions.



There are only two intelligent species left that inhabit the planet and are divided into Morsums and Crokols.



Crokols are reliable and strong creatures that don't care about the environment in which they can live. And morsums are weaker and more susceptible to attacks from outside but with a more developed intelligence.



To survive in the infected desert, the Mechanic must find a protective suit.  There's a lot of puzzles on his way. By the way there are other creatures on this planet, such as the six-legged Gesta like a new breed of dog.



Most life forms live among closely connected giant cave complexes, where they find food in the form of predatory plants, mushrooms, etc.



The game has a crafting system, which gives a more flexible interaction with objects.



The main focus is on puzzles and a linear scenario, which is served in different ways:

— Through dialogue with characters;

— Through information chips that can be viewed in the PDA;

— Also, levels themselves are an integral element of the narrative: scattered drawings, animated holograms, backgrounds and other decor;



From other features:

— Immersion in a distant and unknown world somewhere on the outskirts of the universe;

— A variety of levels, each of which is unique in its structure;

— Cozy "illustrative" atmosphere in the style of retrofuturism;

— Intertwined puzzles with a captivating story;

— Soundtracks for each level in Ambient style with cyberpunk elements, by Alexander Zhelanov.

Soundtracks: https://soundcloud.com/nudiventra/sets/mechanic-8230-ost



 
Разработчик
Пять лет мы с Катей искали стиль, собирали историю и мирок Механика по-кусочку и он таки собрался! В какой то момент на помощь пришел композитор Александр Желанов и удивительным образом повлиял на итоговое качество проекта! Его саундтреки были настолько крутыми, что мы просто не могли оплошать с остальным. Несмотря на это, все еще проседала диалоговая и сценарная часть — ну мы же художники! И много времени ушло на поиски подходящего программиста и стало казаться что все, останется проект с кучей бесящих багов, вроде хорошего концепта, но никак ни самодостаточной игры. Но вот темные тучи расступились и на горизонте показался Торт! Да-да именно наш программист Торт и очень даже праздничный! Но так же в этой истории есть и тот кого нельзя называть, кто помог с... с тем что нельзя упоминать! Ох... сплошь загадки и секреты!

Итого в состав нашего проекта входят три разработчика (Игорь Твердохлеб, Катерина Новаковская, Торт) и композитор Александр Желанов.

Начало разработки 2 августа 2016. На создание вдохновили такие игры как «The Cave», «Dead Cyborg», «Primordia» и «Machinarium», а так же фильмы «Matrix» и «Star Wars». Нам нравится идея сеттинга с явным отпечатком времени, антиутопии и постапокалипсиса в играх. Разработка ведется в игровом движке Godot, для создания контента Blender, Krita, Gimp. Концепт собирался в BGE. Проект полностью рисованный, с использованием только диффузной текстуры. Устоявшийся стиль Hand-Painting.