Tukoni – это приключенческая головоломка в жанре «point-and-click», основанная на серии отмеченных наградами книг украинской художницы Оксаны Булы. Вы играете за лесного духа Тукони, который будет исследовать полный добра волшебный мир. На своем пути он встретит много неповторимых персонажей, будет решать разнообразные увлекательные головоломки и мастерить интересные вещи.

Исследование мира
Исследуйте этот волшебный, созданный рукой украинской художницы Оксаны Булы мир, и встретьте его жителей!

Решение головоломок
Решите все головоломки, чтобы помочь лесным жителям и продолжить свое путешествие!

Блокнот путешественника
Ваш блокнот – это указатель в мире Тукони. Заглядывайте в него, чтобы понять, что делать дальше, а также чтобы рассмотреть карточки, которые покажут ваши выполнены цели.

Крафтинг
Сочетайте найденные вещи, чтобы создать новые неповторимые предметы, которые помогут вам в вашем приключении!

Никакого чтения
Все диалоги в игре происходят с помощью визуализаций в анимированных пузырьках.

Project Introduction

Tukoni is a point-and-click puzzle adventure, based on a series of award-winning books by the Ukrainian artist Oksana Bula. Play as Tukoni, the forest spirits, as you meet unique characters, solve captivating puzzles, craft new items, and explore a magical world filled with kindness.

Explore the world
Explore the beautiful world hand-drawn by the Ukrainian artist Oksana Bula, and meet the characters inhabiting it!

Solve puzzles
Solve puzzles to help the forest animals, and to continue your journey!

The Traveller’s Notebook
Your notebook is your guide into the world of Tukoni. Check it often to see what’s next, and to find the cards that reflect your accomplished tasks.

Crafting
Combine items in your inventory to create unique new items that will help you in your adventure!

No reading
All the dialogs in the game are visualized through neat animated bubbles.

About Developer

To create the demo, we gathered a team of 6 people. Oksana Bula, the artist who created the Tukoni universe, was the creative director of the project, Alexey Furman took the role of the creative producer and lead game designer, with Alexey Sysoiev joining in as the Lead Developer. Eugene Hetmanets joined the team as the animator, Viacheslav Pakalin as the composer and sound designer, and Nikita Bohdanov as a project manager.