Through the Nightmares — атмосферный хардкорный экшен-платформер в low-poly стиле про путешествие через детские кошмары. Помогите Песочному Человеку спасти детей, поборов все их страхи!

Игра повествует о Песочном Человеке, блуждающем по миру детских кошмаров. Вам предстоит найти и освободить ребенка из западни всемогущего Морфея.

Игра состоит из трёх глав, каждая глава рассказывает историю отдельного ребёнка. Сны каждого ребенка — уникальные по сеттингу атмосферные локации. Они не похожи друг на друга, так же, как и не похожи сами дети: у каждого свои увлечения, впечатления и страхи.

Вам предстоит остаться на ночь в мрачном лесу, изведать глубины космоса и побывать в эпохе рыцарей. Однако, насладиться моментом не получится, так как все вокруг будет пытаться вас убить.

Больше не нужно рассчитывать тайминги, в Through the Nightmares большинство механик работают в темпе музыки, достаточно просто слушать ритм. Также, как и не нужно тратить сотни попыток на перепрохождение уже выученных участков уровней — на помощь приходит колба-чекпоинт, которую можно установить где угодно.

Окунитесь в магический мир детских кошмаров!

Project Introduction

Through the Nightmares — is the atmospheric hardcore action-platform game in low-poly style about wondering through children’s nightmares. Help the Sandman to save the children, claiming all their fears!

The game narrates about the Sandman wandering the world of children's nightmares. The goal of the main character is to find and rescue the child from a trap the almighty Morpheus.

The game consists of three chapters, each chapter tells the story of an individual child. Dreams of each child — unique by setting atmospheric locations. They are not similar to each other, just as the children aren't similar to each other: everyone has their own hobbies, impressions and fears.

You're about to stay overnight in the gloomy forest, to explore depths of space and to visit an epoch of knights. However, you will can't enjoy the moment, because everything around will try to kill you.

No longer need to count timings, in Through the Nightmares most mechanics work at the pace of music, it is simply enough to listen to the rhythm. Also, as well as it is not necessary to spend hundreds of attempts to re-pass already learned parts of levels — you will use a flask-checkpoint, which can be placed anywhere.

Dip into the magical world of children’s nightmares!

About Developer

We are a team from Ukraine, consisting of three people: Kyrylo is responsible for game design and level design, Albert is for development and production, Kate is for 3D art and design of locations. This is the first project of our team.