Survival Instinct (Инстинкт Выживания) — это 2D игра видом сверху (TDS) про выживание в условиях вечной зимы.

Ты — счастливчик (или нет), которому удалось пережить самую мощную в истории вспышку на Солнце, после чего окунуться с головой в вечную мерзлоту. Сможешь ли ты приспособиться к новым условиям на Земле, не потерять рассудок и сохранить человечность?

В конце 2021 года произошла вспышка на Солнце такой силы, что теперь её тепла не хватает для обогрева планеты. Из строя вышла вся электроника, часы остановились, заглохли автомобили, и началась вечная зима с аномально низкой температурой, что повлекло за собой бесчисленное количество смертей и болезней. Правительство пало, законы больше не действовали, а малая горстка выживших цеплялась за жизнь любой ценой, готовая убить ближнего своего ради банки с тушёнкой или тёплой вещи.

Ключевые особенности

* Принимайте решения, часто тяжелые и необратимые
* Мастерите все, что поможет вам выжить
* Исследуйте местность прежде, чем лечь спать
* Следите за тем, чтобы ваш персонаж не умер от холода, голода, жажды или кровотечения
* Вся игра на основе возможных реальных событий

Project Introduction

Survival Instinct is a 2D overhead survival game (TDS) about surviving in perpetual winter.

You are lucky (or not) to survive the most powerful solar flare in history and then plunge headfirst into the permafrost. Will you be able to adapt to the new conditions on Earth, not lose your sanity and retain your humanity?

At the end of 2021 there was a solar flare of such intensity that now its heat is not enough to heat the planet. All electronics malfunctioned, clocks stopped, cars stalled, and an eternal winter of abnormally low temperatures began, resulting in countless deaths and illnesses. The government had fallen, laws were no longer in effect, and a small handful of survivors clung to life at all costs, willing to kill their neighbor for a can of stew or a warm thing.

Key Features

* Make decisions, often hard and irreversible
* Craft anything that will help you survive
* Explore the terrain before you go to bed
* Make sure your character doesn't die of cold, hunger, thirst, or bleeding
* The whole game is based on possible real events

About Developer

A small indie team from Russia, consisting of only 2 people, is working on the game.

Mikhail Filippov is a programmer, game designer.
Kirill Merkushev is a 2D artist, animator.

The game is developed in his spare time from his main work, as a hobby. This is our first experience in relatively large projects. We strive to create our own dream game, the idea of which was born about 8 years ago, but began to come to life only at the beginning of 2021.