Игра представляет из себя ММО-космосим, с открытым миром. При разработке игры я черпаю вдохновение от таких игр, как Freelancer, X2, X3, Космические рейнджеры, и стараюсь привнести в игру самое лучшее из игр данного жанра, объединяя весь геймплей в онлайн-песочницу с прямым управлением.

Во время разработки игры ко мне пришло на помощь много людей и настоящих профессионалов, которые вносят свой вклад в проект. Таким образом, игра может вас порадовать музыкой, качественной озвучкой НПС, сценарии для которых написаны с определенной долей юмора.

Я не стремлюсь сделать убийцу ситизена, а скорее наоборот-считаю что преимущество игры в ее простоте, отсутствии лишних заморочек для игрока и геймдизайн, нацеленный на получение максимального релакса и удовольствия от процесса полета. По закону жанра, вы вольны свободно выбирать, чем заняться в мире игры. Это может быть отыгрыш роли пирата-злодея, ведение торговли, добыча ресурсов или охота за головами. Исследование космоса, постройка собственных станций и заводов, управление собственной корпорацией и война за космическое пространство – все это уже доступно в ранней версии игры, как и неотъемлемая часть любой игры на стадии разработки, вам уже доступна уникальная возможность словить баг с физикой, вылет с сервера, или даже просадку FPS во время баталии. Но разве это может остановить настоящего фаната жанра? 🙂

Project Introduction

Spacerift: Arcanum System - an online space shooter with an open world. Team up with other players in to corporation to gain an advantage over enemies, and together explore distant sectors filled with a terrible, dark, but intriguing space!

Game Features:

- Equip your ship, buy, assemble from parts or grab a new ship !;
- You can have several ships at the same time, which can be used for a variety of purposes.
- Separately developed economic component of the game: The game world is as dynamic as possible - from ore mining and dispersion of asteroids, to the construction and destruction of space stations;
- You should be as careful as possible regarding your property, because everything is easy to lose when you die
- The game space is filled with a variety of events: quests, unknown objects, space stars, meteors, and other.

About Developer

My name is Ilya Fedorov, I am 24 years old, I live in Novosibirsk. I loved space games since childhood. Spent a lot of time in Space Rangers and X2. When I was still in school, I started to be interested in game development, and that's how I started my journey into game development. In 2012, he began to try to make the first projects, some of them even bring money now. For 8 years in the industry, I have worked with different people in a team on different projects. And in 2017, I decided that it was worth trying to make a space simulator game. In the evenings, I sat down at the PC and gradually worked out the basic mechanics of the game. In 2019, I ditched the main projects and plunged into the development of the game with my head. Over time, friends began to offer me their help. Someone writes music, someone writes a script.