Пошаговый тактический «роглайт», где члены партии могут поссориться или привязаться друг к другу. Выберите их классы И характеры — и перейдите постапокалиптическую пустыню, воюя с врагами и… мнениями сопартийцев?

 

Вам предстоит вести компанию мусорщиков в авантюру по пустоши в погоне за наживой, едой и всякими крутыми штуками! У каждого из них — уникальная комбинация классов и характеров, что обеспечит неповторимые (в прямом смысле!) приключения.
Боевой экшен разбавляют короткие ироничные события, в ходе которых раскрываются черты героев, а ваши выборы определяют историю отряда. Набор событий велик, а характеры и классы могут радикально повлиять на их исход.
Ваши враги будут сильны, но предсказуемы. Нужно изучать уязвимости и оперативно подстраиваться под разные группы противников.

 

 

  • В каждом забеге можно выбрать 3 из 8 классов (некоторые сперва нужно раскрыть). Экспериментируйте с синергиями и разными сочетаниями героев!
  • Каждому герою нужно выбрать один из 7 характеров (некоторые сперва нужно раскрыть). Характер повлияет на диалоги, боевые способности, отношения, мораль, параметры и общую манеру поведения героя, но главное — может радикально изменять исход событий.
  • Главное в игре — сложные тактические бои. Враги сильны, но у них часто есть уязвимости. Думайте, экспериментируйте, побеждайте!
  • Побеждайте боссов… или крадитесь мимо. У этих мощных, уникальных врагов — свои механики и сюжеты. Награда за победу над боссом способна перевернуть всю игру — но хватит ли вам сил его одолеть? Иногда умнее будет пройти мимо драки.
  • По мере прохождения игры у вас будут появляться новые способности и улучшения.

 

 

  • Каждая точка на карте — это текстовое событие. Мудрый выбор может принести лут, подружить персонажей или намекнуть на страшную правду о мире. Неудачный — обернуться катастрофой.
  • По мере своего путешествия сопартийцы могут подружиться… или стать заклятыми врагами. Подталкивайте их истории в нужную сторону — и открывайте уникальные события и исходы!
  • Много кто готов помочь вам в пути — вашими помощниками могут стать и милые ящерки, и пассионарные воины-пилигримы.
  • Действие происходит в узнаваемом, но оригинальном мире, сочетающем элементы постапокалипсиса, вестерна и фантастики. Что-то в духе «Светлячка» и Дугласа Адамса.
  • Пробуйте снова. Чаще всего команды маргиналов и эксцентриков гибнут — в конце концов, это же «роглайт». Но даже неудачный забег принесет награды: новые классы, характеры, предметы. В следующий раз у вас будет больше возможностей — а высокая вариативность игры обеспечит ее реиграбельность.

Project Introduction



 

A turn-based tactical roguelite where party members can bicker or forge bonds. Pick their classes AND personalities and brave the post-apocalyptic desert, fighting enemies and… each other’s opinions?

 



 

You will lead a squad of scavengers on a venture across the wasteland in pursuit of profit, food and all sorts of cool stuff! Each character has a unique combination of class and personality, which will provide an unrepeatable (literally!) adventure.

Combat action breaks by short ironic events, during which the traits of the heroes are revealed, and your choices determine your own history of the squad. The pool of events is large, and personalities and classes can drastically change the outcomes.

Your enemies will be strong but predictable. You need to explore their flaws and quickly adapt to different enemy compositions.

 



 

  • Each run, choose 3 characters out of 8 classes (some unlockable). Experiment with synergies and party compositions to slay everyone in your way!

  • Every character can choose a personality from the 7 available (some unlockable). These influence their dialogue, battle capabilities, relationships, morale, stats, and overall style — but most importantly, they can drastically change the course of events.

  • The heart of the game lies in the tough tactical fights. The enemies are strong, but often have flaws to exploit. Adapt, improve, overcome!

  • Slay bosses… or sneak past. These large and unique enemies come with their own mechanics and storylines. The rewards may be game-changing — but are you in a good enough condition to take them on? Sometimes it’s smarter to walk past a fight.

  • As you progress through the game, more options become available.


 



 

  • Every node on the map offers a text event. A smart choice can grant you loot, help two characters form a bond, or hint at the deeper truth behind the events. An unsuccessful one might end in a disaster.

  • Over the course of an adventure the party members will grow to become friends… or bitter enemies. Nudge their stories to receive unique events and outcomes!

  • From cute baby lizards to passionate fighter-pilgrims, all kinds of characters may aid you on your journey.

  • A mixture of post-apoc, Westerns, and sci-fi creates a relatable yet original world. "Firefly meets Douglas Adams."

  • Try again. Most bands of misfits fail — this is a roguelite, after all. But even failed runs bring progress in the form of unlockable classes, personalities, and items. You’ll be better equipped next time — and the game’s high variance offers high replayability.


About Developer

Hardlane Studio is a small development team from the CIS countries. Many years ago, the founders of the team were student friends who decided to play games as a hobby. We are still doing them, combining it with work.

Vladimir Gulidov
Game designer, animator

Michail Pechaneu
Game designer, programmer

Tony Sart
Artist


Also working on the game is Alexandra "Alphyna" Golubeva, known for the Pathologic 2 narrative and translations of Disco Elysium and the book "Blood, Sweat and Pixels"