Игрок начинает как гильдмастер – владелец небольшой гильдии наёмников, выполняющей задания за деньги.

В процессе игры Гильдия развивается: нанимаются новые герои, прокачиваются в навыках и растут в уровнях.

При написании сюжета мы хотели уйти от надоедливой эпичности и пафоса, присутствующих практически в каждой фэнтезийной игре. Вся история GuildMaster происходит в небольшой провинции.

Гильдия решает повседневные (для темного фэнтези) задачи – заказные убийства, вымогательства, расчистка подземелий, истребление крыс в подвалах. Обычные геройские истории.

В то же время, заботясь о нуждах других людей, гильдмастер решает свой собственный набор проблем. Он начинает восхождение на руинах семейного поместья и на протяжении всей игры через гильдию зарабатывает себе репутацию, деньги, влияние, вступает в борьбу за власть в провинции и, наконец, переворачивает ожидания игроков, показывая, что он не тот, за кого себя выдавал.

Project Introduction

Our player starts as a guildmaster who owns a small guild of mercenaries. He sends them on different quests, where they become more experienced, gain money, fame, and reputation for the guild. The guildmaster improves his guild by hiring specialists and doing different upgrades.

When writing the plot, we wanted to move away from cliched tropes of epicism and pathos present in almost every fantasy game. The whole story of the guild revolves around solving mundane (for dark fantasy) problems — contract killings, extortions, dungeon clear outs, eradication of rats in the basements. The usual hero stuff.

At the same time, while attending to other people's needs, the guildmaster is going to solve his own set of problems. He begins his ascent at the ruins of a family estate and throughout the game, using his guild, earns reputation, money, influence for himself... and then subverts players' expectations revealing himself to be not who they thought he is.

About Developer

The team consists of four people: the developer, the writer of the main plot and dialogues, the writer of the quests, and the artist.