Indie Cup S’21

Water Cry

GfP.Inc

Main Idea

Get out of the enemy's captivity, despite hunger and thirst. Don't let the people from the Tribe stop you.

Main Description

Игра Water Cry представляет собой смесь трех жанров-survival, PVE и adventure.Из выживания проект взял классические элементы, такие как показатели здоровья, пищи и воды, при исчерпании которых , игрок умрет; в игре также есть система крафта и, соответственно, инвентарь. Для прохождения игры, в некоторые моменты вам нужно будет крафтить необходимые вещи, без которых прохождение это невозможно.

ПВЕ выражается боями с племенными единицами. Для боя у игрока есть два "инструмента": меч и щит. С мечом можно выполнить три техники - удар, двойной удар и блок; со щитом выполняется только одна техника - оглушение противника.

При создании элементов приключения я опирался на FarCry 3: идея сюжета заключается в том, что группа людей находит необитаемую землю, но попадает в плен к местным жителям ; главный герой в одиночку идет к своей цели, убивая толпы врагов для того, чтобы... И тут сходство с FarCry 3 ослабевает, ведь в оригинальной игре целью главного героя является спасение друзей. В "Водном крике" цель персонажа-банальное спасение собственной жизни. Это связано не с трусостью главного героя, а с тем, что спасать уже некого. В конце игры герою предстоит финальная гонка по заброшенному городу, его цель-спасательный корабль, находящийся на другом конце острова.

About Developer

My name is Zhenya, I'm 14. Since childhood, I wanted to create games, but these attempts usually ended in the search bar of the Play Store, with the query-how to create a game).

But everything changed in the summer of the 20th year. I learned through a friend about a network of courses (let's call them that), where I first made attempts at modeling, but over time began to identify myself as a Unity developer.

At first, at 1AM in the morning, I thought: what do I want? Precisely! A gravity gun from Half-Life! And I ran to YouTube and looked for a tutorial there, and studied Unity, and with it C#. In the spring of this year, together with friends, we made a platformer — my first step in gamedev. The creation of Water Cry began in June of the 21st, two weeks later I made the first version of the game, where all the basic mechanics were, the steel graphics were defined, etc. I abandoned the project for a while, but on July 21, somewhere on the 11th, 12th, I found a post about this event on the DTF website and decided to finalize the old project. What inspires me is the desire to create and show a story covered with gameplay — a game.